יום שלישי, 7 ביוני 2011

ממשיכים להתחבט וגם טיפ לנוסעים לתקופה ארוכה לארה"ב

עדיין לא סגרנו על דגם של קרוואן, היו לנו התחבטויות רבות בנושא. שמענו דיעות לכאן ולכאן והבנו בעיקר שהשיקול הכלכלי הוא הפרמטר היחיד שיכול להכריע באופן חד משמעי.
קרוואן נגרר עם טנדר הוא באופן מובהק זול יותר מאוטובוס, וכן עלויות הדלק יורדות כשמתנתקים מהנגרר ומטיילים רק עם הטנדר.
בנוסף, אם אופי הטיול הוא כזה שמתנחלים בקמפ לכמה ימים וממנו יוצאים כל יום לטייל (טיול כוכב), אזי יש יתרון לנגרר, אותו משאירים בקמפ, ומטיילים רק עם הטנדר.
מטיילת אחרת שדיברתי איתה אמרה לי שהיא לא מבינה את ההגיון בטיול כוכב עם קרוואן בארה"ב, לטענתה, אם זה אופי הטיול אז אפשר לוותר על קרוואן ולקחת מלון ולצאת ממנו כל יום לאתר אחר ברדיוס שנקבע. לדעתה, כל הרעיון בטיול קרוואנים הוא להתקדם עם הבית שלך מנקודה לנקודה. אני מודה שיש בזה הגיון.
בכל מקרה קבענו כנקודת מוצא, שלא חשוב מה תהיה החלטתינו, היא תהיה החלטה טובה. אנו נהנה בכל אופציה.
הנטייה שלנו היא קצת יותר לכיוון האוטובוס. קוסמת לנו האפשרות לעשות קצת הפרדה ביננו לבין הילדים בזמן הנסיעות הארוכות. גם ככה אנחנו נבלה כל הזמן ביחד. בנסיעות ארוכות הם יוכלו לשבת בפינת האוכל, ליד שולחן, לצייר, לכתוב, לקרא, לשחק במחשב, לצפות בסרט, לפתוח מקרר, להכנס לשירותים...והנסיעות ארוכות...
אנו נוכל לשבת מקדימה ויהיה לנו קצת זמן איכות לעצמינו.... אם יהיה משהו מעניין בכביש תמיד נוכל לצעוק להם לשים לב...
ואם נבחר בנגרר, אז נוכל להנות מהחסכון הכספי, ואולי באמת נשתקע יותר בקמפים ונוכל לעשות מסלולים שקשה לעשות עם אוטובוס. לנסיעות הארוכות נצטרך לדאוג לאוזניות לDVD הנייד ואייפוד גם לא יזיק..
ההחלטה הסופית יכולה להיות קשורה גם לזמינות הרכבים שנמצא ושיתאימו לצרכים שלנו.
מי אמר שהחיים פשוטים?

וכעת לטיפ הכלכלי:
מי שמתכנן לנסע לתקופה ארוכה לארה"ב כדאי לו לשקול לפתוח חשבון דולרי תחת החשבון הישראלי.
אנחנו בבנק אוצר החייל ולהם יש תוכנית חסכון דולרית שבה כל חודש מפקידים סכום כסף לפי שיקול דעתינו, הכסף נחסך בדולרים, ושער ההמרה הוא לפי שער המחאות שהוא נמוך יותר משער מזומן.
בנוסף, יש לשייך את כרטיס האשראי לחשבון הדולרי (לבקש מחברת האשראי או הבנקאי)
כעת בכל גיהוץ של הכרטיס בחו"ל, הכסף יורד מהחשבון הדולרי, כלומר, דולר מול דולר, אין המרות לשקלים, וכך חוסכים עמלת המרה לשקלים!!
אם רוצים לעשות רכישה גדולה בחו"ל ומתכוונים לפתוח שם חשבון, כדאי להתחיל את החסכון כמה חודשים מראש, כדי שיצטבר בחסכון סכום כסף גדול, אותו אפשר יהיה להעביר לחשבון בחו"ל.
זהו חסכון נזיל, אפשר להוציא את הכסף מתי שרוצים (אולי יש מינימום של שלושה חודשים, לא סגורה על זה)
ואת סכום ההפקדה אפשר לשנות כל פעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה